Samenwerken met volmachten: Een dilemma voor groei 

Eerder dit jaar werkten we aan een mooi dilemma: proberen te groeien als direct writer óf groei zoeken in de samenwerking met gevestigde volmacht partijen. In de excel sheets waren we er snel uit, zeker met het toenemende marktaandeel van volmachtpartijen in het achterhoofd. 

Toch was het een zeer lastige discussie. Waarom? Elke distributie aanpak drijft op vier elementen; product, dienstverlening, imago en digitalisering. En op ieder van die vier zou de keuze voor distributie via volmacht grote impact hebben. Zo groot, dat men twijfelde of de uitvoering realistisch zou zijn. In deze blog lopen we deze vier elementen af, en behandelen we de belangrijkste benodigde veranderingen. 

Product

Bediening

Imago

Tooling en ondersteuning

Bovenstaande ingrediënten vormden de basis voor een goede strategische discussie, uiteraard met bredere impact (afhankelijk van de keuze). Een gesprek dat begon over kansen voor groei, werd een gesprek over het doel van de organisatie. En hoe dat het beste kan worden bereikt in de huidige en verwachte marktdynamiek. 

De Gangmakers focussen zich op het uitwerken, maar vooral het realiseren van commerciële en distributie strategieën. Heb jij het gevoel dat je meer potentie kunt halen uit je huidige aanpak, of twijfel je of je huidige aanpak de juiste is? Dan helpen we je graag!